06 juli 2010

6 juli 2010


Idag har det minsann varit rekordvarmt ute!! FY BUBBLAN!!!

Jag förde flickorna till deras pappa och blev så glad då lillasyster Emma hade gjort ett "multron-strå" åt mej med som hon kom springande med i handen då vi kom på gården.


























Hästarna led som attan på dagen med bromsar STORA som HELIKOPTRAR! 
Jag tog illa kvivk och släpade in damerna i stallet...

























Ett fint lass med nybalat hö kom till mej idag! TACK!!


Nu fattar jag inte igen varför denna tusans grej kastar texten helt hur om helst...


Minns då jag en gång som liten flicka fick vara med på hö-åkern då ännu hästen Kajsa fanns. Då lasset var klart skulle man klättra upp på Kajsas rumpa och därifrån vidare upp på hö-lasset! Det är minsann sånt som inte dagens barn får vara med om nu förtiden!














Vi har idag fört Muru och Bäbi på bete. Anna red Bäbi till betet - tog kanske knappa 3 timmar?? Medan lilla gamla Muschan fick åka lyx-tur i denna STORA trailer...
Fast det e ju inte alla dagar jag har BACKAT in en häst i en trailer. Men Muschan e Muschan och även DET fixade hon som ingenting... :)




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar