04 juli 2010

- en otrolig dag -


Jag MÅSTE dela med mig av denna upplevelse jag hade igår…

En HELT OROLIG dag!

Jessanna och jag åkte på förmiddagen ner till Dalsbruk var vi traskade på fiskmarknaden tillsammans med  min en mycket god vän!
Sedan körde vi till en alldeles över “bosatt” Ölmos strand och låg där och grillade (Jag ser ut som en kokt kräfta!) oss halva dagen på stranden I
  ännu flere kära, nära vänners sällskap!!

Jessanna trivdes mer I vattnet nog än vi andra… J

 

Magarna började kurra, och vi åkte ner till Strandhotellet för att “avsluta” vår fina dag med plåtbröd och hamburgare!

Väl hemma tillbaka hände det en massa konstiga och mindre trevliga saker I grannhuset, men sådant jag inte ville blanda mig i.

 

Hur som ödet eller “nån annan som bestämde” att kvällen skulle sluta somden gjorde förstår jag inte men säger TACK till den som bestämt att det så här skulle gå…

Jag gick ut mot vägen… Och möter helt ofattbart nog på en kär vän till mej som jag inte än heller förstår att kunde komma gående där, just då på väg mot mitt hus…

En vän som jag bryr mej mycket om och som betyder väldigt mycket för mej!

För att göra sagan kort och inte gå in på några detaljer så här over nätet så slutade kvällen i umgänge med denna vän med många timmars snack om allt mellan himmel och jord innehållande både tårar och skratt på terrassen I ljuset av några ljus, god mat, promenader I skog och natur, samt många många kramar, och en god sömn till slut.

Jag kan inte I ord ens beskriva hur LYCKLIG jag är för stunden över att ha fått tillbringa 9 timmar I rad med en vän man VERKLIGEN trivs med och bryr sig om! Sådana vänner är värdefulla!

Jag vet inte varför jag på senaste tiden har börjat värdesätta små små saker och framför allt GODA vänner som finns där för mej och jag får finnas till för dem! Ta vara på alla betydelslefulla saker och människor omkring er!!!

Jag HOPPAS och JAG önskar och jag BER om att få uppleva detta igen!

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar