01 juli 2010

- Hästtrailers... -


För några år sedan släpade jag häst några gånger i en litet äldre modell av Böckmann. Visserligen vad denna av modell Classic - alltså relativt "järnspätt" och ingen extra utrustning. Då funderade jag redan på att kan DETTA VERKLIGEN vara Böckmann som ALLA talar så gott och högt och vidt om - som alla människor skryter på...

Visserligen hade vi då en dragbil som inte precis var dagens nyaste... Så det var ju bilen som fick skulden för det hela...

MEN

Nu här om dagen släpade jag på en likadan som denna på bilden här under. Alltså en av Böckmanns största och lyxigaste modeller på trailer.
Den var full lastad med hö - alltså inget levande djur inne som rörde på sig...
Jag hade i användning en relativt NY 4 WD Pick up - med vilken jag dragit olika märkes trailers förut med. Trailers om även varit större än denna.

HUR i hela fridens namn kundejag IGEN bli så besviken till 100% över denna trailer???

- TUNG så in i norden!!!
- VINGLADE av och an bakom...
- KNYCKTE och RYCKTE!

Med andra ord INGET nöje att dra på denna figur...

OCh det VÄRSTA av allt tycker jag... Ägaren till denna trailer är en av vårt lands bästa dressyr ryttare som kuskar omkring sina dyra fina hästar i denna "knyck-vingel-låda".

SYND

att hon INTE eventuellt prövat andra märken för att märka skillnaden...

För MIG är det nog väg-egenskaperna främst som är viktigast... Trailern skall åka bra och snällt bakom och hästen skall kunna stå avslappnat i trailern...

JAG skulle inte än heller köpa en värdefull Böckmann bara för att märket är omtalat (varför??) när jag skulle ha fler BÄTTRE och BEKVÄMARE alternativ för både MIG och MIN häst!



















VÄRMLANDSVAGNEN:
 
I korta drag, en trailer av mindre modell (finns numera som stor och lyxig också), inga extra piff och puff-utrustningar, lätt, åker bra bakom, stadig och en BRA BASTRAILER!


















BOJ...

DYR och relativt tung trailer - MEN ABSOLUT en av mina favoriter om jag skulle ha pengar att köpa en sådan!
Åker jättebra bakom och har en massa "finesser" (mer sagt lösningar) som är vettiga!!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar