24 juli 2012

Att explodera...

Det behövs visserligen en HEL DEL för att jag skall explodera... Jag tuggar länge och väl och sväljer och sväljer - men SEN då jag exploderar så flyger typ ALLT som jag har omkring mej och ALLA människor omkring mej får också höra sin beskärda del om de sen är "inblandad" eller inte... Ja SUCK - sån e jag - men jag e inte länge arg... Brusar upp och landar sedan hastigt...

IGÅR va en sån dag.. Jag hann bara innanför dörren så exploderade jag. En del saker har irriterat mej länge - har försökt göra nåt åt saken - men ingen förändring har skett - och nu behövdes det då inte mycket för att jag exploderade...

MEN

Nåt gott hämtade denna explosion med sig också!!

I all ilska gick jag till köket, och i ett VIPS så hade jag tömt "stora skåpet" som är fullt med burkar och lock och diverse grejs...

Fram kom plötsligt min en mini-mixer som jag saknat sååå!! Mina väninnor överraskade mej för länge sen med att städa upp mitt kök medan jag var i skolan en kväll och efter det var den försvunnen. TUR att jag ändå sparat "delarna" till mixern - för nu kom den fram... Nu kanske ni då sitter och småflinar med tanken -"Hur sällan städar hon sina skåp EGENTLIGEN??" - Svaret är SÄLLAN! Jag HATAR att städa skåp...

Tvättade och skurade hyllor, en del burkar och lock också som blivit dammiga.

En svart 150 liters sopsäck fick jag fylld med SKROT...

Jag vet inte hur ni andra har det i era skåp - men då jag kollat lock och burkar så har jag nu 24 st överlopps lock som jag inte hittat burkarna till var av 11!!! av dem är Tupperware... Så - nu e jag lite småsur över att dessa värdefulla burkar bara e nån annanstans som ingen vet om...


Så kommer det sig oxo att jag har 3 Tupperware burkar som locken försvunnit till...
JO - jag vet att jag kan köpa "reservdelar", men hej hallåååå - så värdefulla burkar behöver faktiskt inte bara försvinna!!

SUCK!!


Har en GLAD dotter där hemma just nu! Hon har fått biljett till sin ÄLSKADE Justin Bieber konsert i april 2013! DYRT som tusan - men hon är värd det!

Nelly och Jesso låg på min säng med varsin dator framför sig här om kvällen... Jag låg på soffan och kollade tv och tjuvlyssnade på deras diskussioner... ALLT - PRECIS ALLT handlade om Justin!!! Och dom vet ju för tusan ALLT om honom oxo!! Jag är imponerad - men börjar fundera - var jag likadan?

Jag började så skratta när jag såg att Nelly hade Jessos rumpa som databord... :)

Så i APRIL ska Believer-flickorna ÄNTLIGEN få se sin ÄLSKADE Justin!!


Från en sak till nåt helt annat! Jag hittade i misstag ett foto jag bara ÄLSKAR som jag vill visa! Bilden är inte perfekt - men älskar den ändå! Det är Myras uppfödare Nina och hennes vackra. ljuvliga Indian! Nina älskar denna hund över ALLT annat på jorden! Men jag förstår henne väl - han är UNDERBAR! Indian är dessutom Myras morfar. Det var med honom Myra var på Världsvinnarutställningen i Maj till Österrike. Indian e världsvinnare och har en rad titlar som lyder såhär för er som förstår er på hundvärlden:

NORD W-09, FIN W-09, UR J CH, UR.CH, SWE CH, Arg CH, N CH, INT CH WW-05
Corralet Indian Savage

Och saldot från hans utställningar i Finland är: 
5 x CAC, 16 x CACIB, 3 x Res. CACIB, 19 x BOB, 6 x BOS, 
7 x BIG, 3 x BIG 2, 2 x BIG-3, 2 x BIS 1, BIS 2, BIS 4, 
BOB veteran, BIS Veteran, BIS 3 veteran



Och NU gott folk...
Nåt som inte har med varken hundar, Justin Bieber eller explosioner att göra...  ;)


Ganska så klockrent eller hur?  ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar