19 juli 2012

Att köra om...

Har idag varit till Salo en sväng. Konstaterade både på ditvägen och på hemvägen att jag nästan höll på att få fnatt flere gånger på en massa bilister som gjorde en hög med LIVSFARLIGA omkörningar BARA för att det på vägen körde en traktor eller en mopobil.

MÅSTE man verkligen ha SÅ bråttom att man med våld måste köra förbi fast det kommer endela bil emot eller på ställen man inte ser vad det ev. kommer emot... I DON´T GET IT!!!

Det fåniga är när man bor på en så här liten ort och endast nästan kör mellan butiken, jobbet och hemmet att man ju egentligen inte är så mycket i trafiken - och sen då man åker mot större städer så känns det som om trafiken skulle vara LIVSFARLIG...

Efter att jag fött mina döttrar så märkte jag själv att jag blev försiktigare och räddare i trafiken. Vilken VÄRDEFULL last jag har i bilen!!! Skulle andra också komma ihåg där på vägarna att även alla andras liv också är värdefulla!

Farliga omkörningar fanns det massor av även under de år Jessica red aktivt, tränade och tävlade och vi jämt och ständigt körde på vägarna med hästar i transporten rullande efter vår bil...

Människor förstår inte att man inte kan gasa upp från 0-80 på 2 röda sekunder med häst i trailern... De förstår inte heller att man inte kan bromsa från 80-0 på ett par sekunder och vad de inte heller förstår är att de kan orsaka GRYMMA olyckor med att sitta fastklistrad i trailer-röven eller gasa upp FULLT då de precis är brevid trailern ELLER TUUUUUTA.... Jag tror att få hästmänniskor njuter av att transportera hästar - men tyvärr finns det inte så många andra alternativ om man är tvungen att förflytta sitt djur.

Samma gäller ridning... Finns knappast NÅN som njuter av att rida längs med en trafikerad väg...

MEN

oftast är ju orsaken den att man är TVUNGEN till det för att komma bort från gården...

Skulle bara bilisterna förstå att det även finns andra människor och fordon på vägarna än de själva...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar