18 juli 2012

Att räcka till...



Jag är liksom typ i bristningsgränsen snart...

* Många tankar går till Jessicas lägenhet - vad allt skall hon ha med sig dit.

* Jessanna funderar på a) Justin Bieber konsert biljetter b) när hon skall få flytta in i systers rum c) Problem med ett hål i örat som är sjukt d) orolig över "vänner" som behandlat henne illa etc...

* Min trappa borde rivas i bitar och byggas upp pånytt för den trampar just nån igenom = rutten

* Min plåthall borde städas upp för att få in hö och spån. Men före det måste en bekant tömma bort sina grejer därifrån.

* Stallet borde fixas klart före hösten.

* Hyllor och skåp borde byggas på övre våningen så vi kunde få den oröran uppstädad.

* En massa foton borde tas på saker ev. kunde sälja bort för att få mer utrymme på övre våningen

* Min bil - min bil - min bil... Min arma stackars bil borde fixas i skick - skall besiktigas senast 7.8, men vågar inte nämna det åt min stackars stressade pappa just nu. Borde dessutom få bilen bytt till en billigare-i-drift-bil. Denna äter mej ur huset fast jag inte kör nåt onödigt.

* Vänner, nära och kära vill träffa och umgås med mej - vilket jag är glad över!

Inget av detta egentligen är nåt jag kan delegera till nån annan. Jo Jessica sköter det mesta av lägenheten... Jessanna är duktig med sitt PLUS att hon byker, sköter hundar etc... Men resten vet jag inte i vilken ordning jag skall ta...

OCH till råga på allt så är semestern just slut och jag skall på jobb i måndag.

Nå - allt reder väl sig på nåt sätt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar