17 juli 2012

Att vara nervös...

Det är en go´stund sen jag behövt vara nervös över Jessica på tävlingar... Tror det e ca 1,5 år sen hon sist tävlat - men nu under Kemiö Jumping tävlade hon med lilla-gröna-oerfarna-unga Bricardo.

Jag MÅSTE erkänna att jag ALDRIG riktigt pallat det här med hennes tävlingar... Under alla de år som hon tävlade så var jag oftast nervösare än ungen själv - och det biddrog ju till att vi allt som oftast fick delade åsikter på tävlingsplatsen... :/ Jag vågade sällan se på då hon red sin bana heller...

Nu denna gång hade jag bestämt att jag inte alls skulle fara till Brusaby för att se på tävlingarna - men tur att jag for - det gick bra - jag luyckades t.o.m. få några bilder tagna UTAN att skaka som ett asplöv och dessutom så fungerade jag som hästvakt medan Jessica och Ida gick banan före de två klasserna hon skulle tävla i.

Glada och nöjda var flickorna och ponnyn då allt var över - och jag kunde fortsätta andas... :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar