17 juli 2012

En bra dag!

Min sista semestervecka lider mot sitt slut...

Det har regnat, regnat och regnat så gott som hela min semester igenom. Egentligen har jag inte så mycket emot detta - jag är ändå inte den som njuter av svettigt och varmt utan har istället fått en massa gjort då det varit litet svalare ute. Jag har nämligen inte på några åt hittat inspiration att renovera och måla i stallet - men nu har jag fått det gjort medan hästarna är på bete.

Det där med att greja på i stallet är terapi för mej. Medan jag har målat, skruvat, sågat och måttat så har min hjärna varit på högvarv. Tusen tankar snurrat runt, jag har behandlat en massa saker som hör till min vardag just nu, men jag har också "gått igenom" alla hästar vi har haft boende i stallet under nästan 10 års tid, har tänkt på alla de underbara människor jag fått lära känna genom dessa hästar och ponnysar. Vilka erfarenheter jag fått, en massa saker man har lärt sig etc. Även satt en tanke på hur jag saknar all hålligång det var i stallet då Jessica var yngre och "ponny-åren" var i full fräs med 7 ponnysar i stallet. Det var tävlingar och träningar, terrängturer, stridigheter flickorna emellan men även mellan dem och deras mödrar. Sånt som hör till... :) Glädje, skratt kärlek och tårar... :)

I morse for jag ut på länk med Myra, njöt av att det idag inte just då iallafall regnade. Blåste lite så där skönt. Myra och jag tog en tur in till Agri-Market för att lite träna olika ställen och situationer för henne. Vi tassade vidare... Satte märke till hur mycket folk där egentligen är i butikerna på sommar-vardagarna och hur många kassar alla människor bar ut.
Detta satte mig att fundera på att behöver vi verkligen så där mycket från butikerna? Elle har det lett till ett storhetsvansinne? Vad skulle ske om butikerna plötsligt skulle sätta fast sina dörrar? Klarar ens alla av att baka sitt eget bröd i dagens samhälle?

Jo jag vet - jag har lite "egna" tankar och funderingar, kan bara inte låta bli att skratta åt mej själv ibland när jag märker mig stå och fundera på världens mest konstiga saker...

Då Myra och jag kom hem satte jag mej på terassen för att läsa en tidning. Lite fågelkvitter blandat med brummet av nån bil som kör förbi i bakgrunden. Sommar, sol, min egen gård, sittande på min egen stol, brevid mitt hus. Brevid mitt hus står min bil, inne i huset finns mina barn och mina möbler etc. I hundrastgården ligger mina hundar och solar. Breve mina fötter min katt som ligger och sover. Ser jag omkring mej har jag fin, lugn natur med åkrar och skogar, bra grannar.

TÄNK vad RIK jag EGENTLIGEN är!!! Tänk så ofta vi glömmer bort allt det vi har! Vi vill ju oftast bara ha MER!  Ny telefon, nya kläder, ny tv, dator, bil, m.m...

Vi människor borde litet oftare vara glada över det vi har och komma ihåg att uppskatta det!!! Tänk så mycket kärlek vår familj och våra djur ger oss - och har DU kommit att tänka på hur mycket kärlek, trygghet du ger DEM? Hur värdefull du är för dem?

Sätt en tanke på detta...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar