07 augusti 2012

Att ha värk...

Efter att ha tillbringat hela söndagen i gassande sol på  dressyrtävlingar i Wiurila tillsammans med Världens bästa Nora och Världens bästa Manne så slutade kvällen lite tokigt...

Före jag berättar vad som hände, så vill jag berätta att det gick FINT FINT för Nora och Manne - som placerade sig som trea i en Lätt A klass av 30 startande!!!

Här världens bästa Manne som jag bara kan tycka sååååå mycket om! Det är en njutning att få vara med på tävlingar med dem!




Jag hade just kommit hem, satte mej på terassen och skulle bara sitta en stund - då det ILADE till som världens el-stöt i området vid min högra äggstock. Det gjorde så ont att det svartnade för ögonen.

Sen dess har jag harft värk där... Det ilar till - det far bort - kan vara borta några minuter och så ilar det till igen...

Igår på förmiddagen då jag satt på jobbet fick jag ta skeden i vacker hand och beställa tid till läkare...
Sagt och gjort - jag var till läkaren - men blev nog inte så mycket klokare där...

Idag kl. 8.15 var jag på blodprov... VÄRLDENS fasa... Det är så svårt att få blod från mej... Då jag kom ut från TYKS-labben (var dom VERKLIGEN torde vara vana att ta blod) med 8 hål i ena armen och 6 hål i andra och slutligen hade dom tagit från handen - så har ju detta blivit en grym grej för mej...
Ingen tyx fixa det...

Hade satt "barnens trollsalva Emla" på mej för att bedöva huden, ifall vi skulle sticka många gånger idag... Detta kom vi överens med provtagaren Katarina redan igår att jag skulle göra. "-sätt lite över hela kroppen" - sa hon... :)

Stackars Katarina (som skulle ta proven) MÅSTE jag verkligen säga...

Så, för att få 2 små rör blod och ett CRP-prov krävdes det 7 hål... Och denna gång kom det mesta slutligen i handen, var det tar sjukt så attan!!! Katarina ville inte ta där för det är så öm plats - men jag bad henne göra det iallafall.
Där var den röda punkten är - togs slutligen provet...



Nu e det ti vänta några dagar på proven och se om vi får några svar där....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar