27 november 2014

Att ställa till med fest!


Att fylla jämt, tja det kan ju vara ett bestyr för sig. Jag HADE planerat att ordna en liten fest
för de närmaste kompisarna och sen bjuda "släkten" hem på kaffe,

MEN

efter att jag frågat hyran på det stället jag hade tänkt hålla "kompisfesten" på höll jag på att
flyga på arslet... Skulle ha fått hålla platsen från lördag kl. 16 - söndag kl. 12.
Frågade mest på skoj priset på ett annat ställe och TJOHEJ - över hälften billigare, större utrymme och från fredag kväll till söndag kväll.
Vilket tror ni att jag valde? ;)

Då kom ju sen då gubben min med den smarta idén att vi skulle ta hela högen till en
och samma tillställning. I och för sig helt sant.
Då behöver man inte ställa till med två fester.

Sagt och gjort...

Det blev en fest med 50 härliga, glada gäster med god mat, kaka och kaffe samt då solen
gick ner kom "sprattelvattnet" fram på borden och musik och dans sparkade igång.

Ingången till partyt

Borden var dukade med vit bordduk, löpare av säckväv, ljusslingor samt tallkvistar och rönnbär.





Sihteerit-bordet var för mina arnetskompisar!
Så här lagade jag skeden för varmrätten. Servett, band och ljung - enkelt!


Min äldre dotter och hennes sambo - min Besvärson!
(Det va nog han som "döpte" mej till Besvärmor först...)






Snapsvisorna var samlade i detta blad. :)

Vad jag inte visste om, var att mina världens bästa arbetskompisar hade bakom min
rygg tränat in ett program de visade upp. "En helt vanlig dag på jobbet" presenterades

programmet som - men var ALLT annat! Ni är ljuvliga!!! 



Detta blev definitivt en kväll jag ALDRIG glömmer!
Känner mig så rik att få ha så fin familj, släkt och vänner i mitt liv!


Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar