21 februari 2015

söta, söta, sockersöta...


På torsdagen förvandlades min goda vän Ninas (Kennel Northworth) kennel för en stund till
fotostudio, för det var dags att igen en gång ta några bilder på sockersöta små cockrar. :)

Jag har fotat Ninas hundar i många år redan och det var nog i samband med en fotografering
som jag fann min svarta cockertik "Myra" som jag har här hemma. 
 Alla mina bekanta säger: -Hur kan du fara dit och fota hela tiden utan att ta nån med dej hem?
Jag ser ju massor med cockrar hos Nina jämt, men ser ju inte på valparna med DET ögat att jag skall plocka hem nån med mej hem,
men Myra var verkligen nåt speciellt!

Detta är alltid lika spännande, roligt och tidskrävande. 

Northworth Tale Of Target

"Peppina" Northworth Wate No Cry

Får jag presentera "Yahoo" (Northworth Yeave Ho). Hon var tjusig och nåt lite extra,
eftersom hennes mamma "Jiita" alltid har haft och kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.
Yahoo verkar vara en tjej med humor, fiffighet och en ständigt viftande svans!






Efter detta var det dags för de yngre "barnens" tur. Alla valpar 4 veckor gamla, men från
2 olika kullar. Mödrarna till dessa valpar är "Sofia" (Manaca`s Yester Year) och "Pippi" (Northworth Unseen Cry). Glada, framåt och modiga valpar.







Söta - inte sant? :)

Sen var det ännu på programmet att ta några bilder på The Queen of Northworth. :-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar