03 mars 2015

Blomster i alla fönster...



På lördagkvällen var vi en sväng till svärföräldrarna och där befinner sig nog Orchidéernas
paradis! Har nog aldrig nånsin sett så många orchidéer förut nånstans  - och så vackra!






Har under två veckoslut även sysslat med ett annat varmt intresse förutom fotografering, jo läderarbeten!
 Det e sååå roligt att tillverka en massa grejs av läder som man vet att håller och
som man vet att man själv behandlat och fixat från råmaterial till den färdiga produkten.
VARJE stygn som är sytt, är sytt för hand med nål och tråd! Inga maskiner här inte!

Jag sydde först ett bälte, vilket jag ju inte förstås har nån bild på, men sen sydde jag
en "fördelare", så att jag kan leda de två minsta av våra hundar i ett och samma koppel.
Jag har en från tidigare också, men den är så skrikande färg att det lyser upp halva byn! ;)

Vi ordnar dessa läderkurser via mitt arbete, och de är nog alltid så gott som fullsatta!




Till min läderkniv sydde jag ett "hölster/fodral" så den förvaras tryggt, för den är vass som attan!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar